Zabytki PRL

Zabytkowe samochody PRL

Syrena

fsm syrena 105 fryzjer mokotów wyciskarki do owoców torba z nadrukiem invicta itaya syntezatory arturia bananowa agnieszka wycieczka do kłajpedy pałangi z augustowa hotel konferencyjny kraków 4 gwiazdki

fsm syrena 105Kultowa syrenka była produkowana w latach 1957-1983, najpierw przez FSO (do 1972 roku), a następnie FSM w Bielsku-Białej.

Prace nad powstaniem Syreny rozpoczęło Prezydium Rządu, które postanowiło, że potrzebny jest małolitrażowy samochód z niewielkim silnikiem. Do jej stworzenia wykorzystano elementy konstrukcyjne Warszawy M20. Syrena była napędzana dwusuwowym dwucylindrownym silnikiem.

Syrena została po raz pierwszy zaprezentowana w 1955 roku na Międzynarodowych Targach Poznańskich.

Syrena znana była ze swojej prostej konstrukcji, dzięki czemu większość napraw można było dokonywać samodzielnie. Najczęściej psuły się przeguby napędowe. W kolejnych generacjach Syreny problemy były z układem chłodzenia.

Co ciekawe Syrenka doczekała się swojej wersji dostawczej – FSM Syrena Bosto produkowana była od 1975 do 1983 roku.